Igår och idag

Igår: Åkte till stallet halv 12 och började med att fixa höet,och kraftfodret,mamma hadde vari så snäll och mockat åt mig! Sen tog Nina och jag in snövit och nala eftersom att vi skulle rida ut! :D vi red iväg ungefär 12. Snövit var lite lat i början men sen piggna hon i, vi trava ganska mycket och galoppera! Jösses asså, som hon stack iväg i när vi galoppera, hon spran tom förbi nala som är en stor häst x) ja kunde ju inte göra så mycket då utan att hålla i manen.. som tur va stanna hon sen efter att vi galopperat typ 1 km i 180.. x) Sen red vi när  på strandpromenaden och där trava vi för de mesta, fast Snövit skulle nog helst ha galopperat ;) Sen när vi kommit förbi westergårds och vägen så galopperade vi igen :D men då var hon lite lugnare och ja hadde kontroll allafal! sen kom vi tillbaka till stallet och så sadla vi av osv. vi var tibaka typ kvart över 1. Sen fick dom gå ut i hagen och mumsa hö! :)
Idag: For till stallet kl 1 och mocka osv. Sen tog ja in henne och ryktade i en halv timme, sen sadla ja och tränsa och så skrittade vi ut i 20 min! :) sen red ja i ridhuset men i traven så kändes hon inte riktit ren.. De börjar nog bli dags för skoning! kollade hovarna före ja red iväg och såg då att hovarna hadde växt och blivit ganska långa, så mammsen får nog ringa C ikvl, hoppas att hon blir skodd imorron elr tisdag allafal. Hon skoddes senast i när hon stog i ringsböle såatt..
bildbrist eftersom att min dator e sönder så ja måste va på Jannicas hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback